Koncert Mješovitog zbora Umjetničke škole Luke Sorkočevića iz Dubrovnika održan je u utorak, 14. ožujka 2017. godine, u 19. sati u Narodnoj knjižnici Grada s gostom Lovrom Barišićem na gitari.

To je jedan od mnogobrojnih koncerata koji se održava u prekrasnom prostoru Saloče od zrcala i uopće u Gradu. Koncert je povod da postavimo pitanje primjećujemo li vrijednosti i kvalitetu koja se odražava u našoj stvarnosti? Zbor kao predmet u glazbenim školama često ostaje na nivou predmeta u prostorima škole i dnevnika ili kao dio izvannastavnih aktivnosti zatvoren bedemima besparice i nemogućnosti.

Profinjena interpretacija programa Mješovitog zbora Umjetničke škole ukazuje na  kvalitetu koji je zbor postigao svojim nastupom. Iako malobrojan u mješovitom  sastavu (20 članova), u a cappella izvođenju, oduševio je publiku. U prvom dijelu programa skladbama Ave Maria (J. N. Skraup) i Alma Redemptoris Mater (M. Garau) pokazao je svoje potencijale, a skladbom Stabat Mater (Z. Kodaly) uveo nas je u korizmeno vrijeme i dramatiku izvođenja, ali i u razlikovnu promjenu stila, što malo koji zbor može. Nastavljajući program skladbom Dominus dabit (N. Izawa), prvi dio programa završio je skladbom Gaudete (Anonimus, 15. st.) koja je oduševila publiku preciznošću dikcijskih postavki teksta i stilskih preokreta. Već u prvom dijelu koncerta bilo je jasno da zbor ima odlično postavljen dah, a samim tim se potvrdila i intonacijska čistoća. Stilsko izvođenje skladbi zahtijevalo je kontroliranost i dužinu daha, što je zbor na velikoj razini i pokazao. Između dva nastupa zbora nastupio je član zbora, tenor, na gitari, Lovro Barišić. Maturant je iz klase profesora Ante Skaramuce koji je osvojio prvo mjesto na Regionalnom natjecanju. Ovaj koncert bio je prilika da još jednom pokaže sposobnosti i talent prije Državnog natjecanja. Skladatelj Luka Sorkočević, utkan u ime škole, predstavljanje škole i učenika te samog Grada, milozvučno je zazvučao na gitarskim žicama u obradi X. Sahatxhija u spretnim rukama muzikalnog i talentiranog Lovre Barišića koji je svoj nastup završio skladbom Variaziones sobre una cancion infantil (A. Lauro).

Nastavak koncerta raspjevane mladosti nastavljen je u razdraganim renesansnim slogovima fa, la, la, la u skladbi L’ innamorato (G. G. Gastoldi) i Tourdion  (Attaingnant) u okretu i krugu renesanse i drugih stilova koji su našli prepoznatljivost i autentičnost u nijansiranom glasovnom obujmu i interpretaciji. Zbor je postigao vrhunac sofisticirane izvedbe i zvuka u savršeno mirnoj ravnoteži glasova i dionica u piano dinamici u finskoj narodnoj pjesmi On Suuri Sun Rantas Autius u aranžmanu M. Hyökkija, gdje je i publika zaustavljala dah zatečena interpretacijom. Gotovo na samom kraju Počasnica (R. Matz) – hrvatski jezik, otvorenost i veći volumen glasa, prerastao je u oduševljenu izvedbu popularne pjesme Lero za koju je maestro F. Krasovac napisao prekrasan aranžman.

Zbilja, bio je to koncert u kojem se uživalo, zahvaljujući dirigentici Maji Marušić, prof. mentorici koja je u oblikovanje zbora i interpretaciju djela unijela svu ljubav i iskustvo glazbenog pedagoga i kao skulptor oblikovala svako djelo na poseban način, izvlačeći iz malobrojnog zbora maksimum.

Rad, ljubav, potpuna predanost i angažiranost zrcali kvalitetu koju treba poticati, prepoznavati i podržavati upoznajući i oplemenjujući druge ljude i sredine koji bi bili zahvalni na ovakvom koncertu.

Vanja Gabrić, prof.